30 mars

tjenatjena, idag har ja bara varit på skolan, slutade kl 14.05.
började i den lätta mattegruppen idag hos helene, tror ja hon hette!
idag på gympan var de väldigt roligt! vi hade boxning, as kul tyck jag.
efter skolan följde jag och Paula Nadja hem. innan de gick vi på den nya affären i vilhelmina som hette Cover, dom har typ kläder, smink och lite annat där. tror de kommer att gå bra för dom. för dom hade ganska så snygga kläder, iaf en del av dom. hittade två par snygga jeans men ena jeans paret var för stora, och dom andra var för stora i midjan. ska dit nån annan dag och köpa ett grått linne som fanns där. eller ett vitt. vet inte än. har beställt två linnen men kommer inte ihåg vilken färg dom gick i. hehe!
sen for vi till granngården, ja köpte en ny grimma till Manne i strl Ponny. den va typ grön. likadan som den grimman han hade innan.
efter vi hade vare där så gick vi hem till nadja och blonderade håret på henne. sen komme Malin å hämtade mej hos Nadja, vi for hem och åt. sen drog vi till hästarna ;p
de va mockat när vi kom så vi följde med Carina in och kollade på hundvalparna. dom e se söt! :)
sen gick vi ut igen, gjorde i ordning hästarnas hö och gav dom de i hagen, medans dom mumsade på höet så borstade vi dom, först Maggan å Gandur. sen gick vi till den andra hagen och borstade Patricia och Manne, sköönt!
sen när vi var klara med borstningen tränade jag Manne lite med ljud från sidorna. går inte att förklara på hur ja gjorde. men ja gjorde typ ljud från sidorna som han inte skulle bli rädd för. och inte blev han rädd inte. från början tyckte han att de va lite obehagligt men sen när jag gjort på båda sidorna brydde han sig inte ett dugg. tur de!
sen satte vi oss på dom och gosade me dom tills vi skulle fara.
for hem igen och fixade till mig för att fara ner till vilhelmina med malin och elin för att se en dans föreställning. den var väldigt bra tycker jag! den va bättre än jag trodde!
när den va klar grog vi volvo raggen och sen for vi hem till Elin och spelade spel ;p
mamma hämtade mig vid 21.40 och var hemma runt 21.55.
gatt skynda hem för att brorsan hade fastnat med skotern när han va ute så vi gatt fara ut å hjälpa honom lös. kan lägga ut bilder senare hur de såg ut. ett skratt för livet vill ja lova. hahahah!
sen har jag kollat på ponnyaktuen hela tin sen ja kom in från att hjälpa till å he upp skotern ;p

vi kan få se bild senare på hur de såg ut.


BTW!!! ni behöver inte komentera anonymt för ja vet endå vem du är. har hotmailen och allt så.. ;)


xoxo/sofia

Kommentarer
Postat av: frida

SMALIS! ;)

2010-04-05 @ 15:55:23
URL: http://fridaahagelberg.blogg.se/
Postat av: frida

SMALIS ;)

2010-04-05 @ 15:56:00
URL: http://fridaahagelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0